Alt Link Test Sayfası


2. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu "Çocuk Kütüphanelerinde Okul Öncesi Dönem"

İnsanın dünyaya geldiği andan zorunlu eğitimin başlangıcına kadar olan evre olarak ele alınan okul öncesi dönem, beyin gelişiminin en aktif ve alıcı olduğu dönemdir. Bu dönemde iyi bir eğitime tabi tutulan çocuğun ileriki yıllarda kişiliği ve akademik başarısı okul öncesi dönemde yapılan yatırımların bir sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kendileri için özel alanlar ve programlar hazırlanmış olan farklı sosyo-ekonomik çevreden gelen çocukların kütüphanelere erişiminin sağlanması ile çocuklar arasındaki akademik gelişim göstergelerini eşitlemek ve yapısal kırılganlıkları azaltabilmek için çok önemli bir fırsat elde edilmiş olacaktır.

  • Tarih: 16-19 Ekim 2019
  • Ev Sahibi: Marmara Üniversitesi
  • Paydaşlar: Marmara Üniversitesi BBY, Kültür ve Turizm Bakanlığı (KYGM), Üsküdar Belediyesi

Sempozyum Konu Başlıkları

“Çocuk Kütüphanelerinde Okul Öncesi Dönem” temasının ele alınacağı sempozyumun konu başlıkları şu şekildedir:

  • Okul öncesi dönem çocuklar, ebeveynler, bakıcılar ve çocuklarla çalışan diğer yetişkinler için materyal sağlamak
  • Okul öncesi dönem çocukları için kütüphanede yapılacak yaratıcı etkinlikler ve drama faaliyetleri
  • Okul öncesi dönem çocuğun kitap ve kütüphane ile ilişkisi
  • Okul öncesi dönem çocuğu olan ailelerin kütüphanedeki etkinliklere katılımının sağlanması
  • Çocuk kütüphanelerinde okul öncesi dönem çocuklarına ayrılan alanın fiziksel özellikleri
  • Okul öncesi dönem çocuklar için seçilecek yayınların özellikleri
  • Okul öncesi dönem çocuğun gelişim sürecinde çocuk kütüphanelerinden yararlanma
  • Okul öncesi dönem çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma sürecinde çocuk kütüphanelerinden yararlanma

Bu sayfa Bilgi ve Belge Yönetimi tarafından en son 16.10.2025 09:12:49 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM