1. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu
Dünya tarihine bakıldığında, 17. yy. ile 20. yy. arasında çocukların edebiyatta, tarihte, sanatta, kısacası yaşamda, “insan” olarak değil, yetişkinler dünyasında bir “figür” olarak yer aldığı görülmektedir. Özellikle son 30 yılda, “Çocuk” çalışmalarının yapılmaya değer bulunmasıyla birlikte başlayan okuma alışkanlığı, kitap ve kütüphane konulu çalışmaların ivme kazandığı görülmektedir.
Günümüzde dünyanın her yerinde bilgiye erişim, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme konuları toplumların önceliği haline gelmiştir. Bu noktada çocuk kütüphanelerine büyük bir görev düşmektedir. Farklı sosyo-ekonomik çevreden gelen çocukların kütüphanelerine erişiminin sağlanması ile çocuklar arasındaki akademik gelişim göstergelerini eşitlemek ve yapısal kırılganlıkları azaltabilmek için çok önemli bir fırsat elde edilmiş olacaktır.
Bu sempozyumun amacı, ilgili konularda çalışan akademisyenler ve uygulamacılar ile kurum/kuruluşlar arasında bilgi birikimlerinin ve deneyimlerinin aktarılabileceği paylaşım ve etkileşim ortamı sağlamak; bütün dünyada çocuk kütüphanelerinin etki ve niteliğini artırmak için yapılması gerekenleri tartışmaktır.
- Tarih: 14 - 17 Kasım 2018
- Paydaşlar: Kalkınma Bakanlığı (KOP), Kültür ve Turizm Bakanlığı (KYGM), Marmara Üniversitesi BBY
Sempozyum Konu Başlıkları
MEKÂN OLARAK ÇOCUK KÜTÜPHANESİ
- Çocuk kütüphanelerinin şehirdeki konumu
- Çocuk kütüphanelerinin mimari özellikleri
- Çocuk kütüphanelerinde iç mekân tasarımı
ÇOCUK KÜTÜPHANELERİNDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI
- Teknolojiye erişim merkezi olarak çocuk kütüphaneleri
- Çocukların değişen öğrenme ve eğlenme biçimlerinin çocuk kütüphanelerine yansıması
- Bilgi teknolojilerinin kullanımı
- Maker Space Hareketi
- Sosyal Ağlar ve Okuma Teşvik Programları
ÇOCUK KÜTÜPHANELERİNDE OKUL ÖNCESİ DÖNEM
- Çocuklar, ebeveynler, bakıcılar ve çocuklarla çalışan diğer yetişkinler için materyal sağlamak
- Yaratıcı etkinlikler ve drama faaliyetleri
- Çocuk – kitap ilişkisi ve çocuğa kütüphane mefhumunun kazandırılması
- Aile katılımının sağlanması
- Çocuk kütüphanelerinde okul öncesi dönem çocuklarına ayrılan alanın fiziksel özellikleri
ÇOCUK KÜTÜPHANELERİNİN AİLE VE SOSYAL ÇEVRE İLE İLİŞKİSİ
- Çocuk kütüphanesinde görev yapan kütüphanecilerin iletişim becerileri
- Kütüphanecilerin pedagojik yeterliliği
- Çocuk kütüphanesinde kimler görev almalı?
- Çocuk Kütüphanelerinde Ulusal ve Uluslararası İşbirliği (Yerel Yönetimler, Yayıncılar, Üniversiteler vb.)
ÇOCUK KÜTÜPHANESİNDE NİTELİKLİ HİZMET SUNUMU
- Aileyi kütüphane kullanıcısı yapabilmek için çalışmak
- Çocuk kütüphanelerinin aileyi eğitme misyonu
- Dezavantajlı ailelerin toplumla uyum sürecini kolaylaştırmak
- Çocuk kütüphanelerinin fırsat eşitsizliklerini giderme misyonu
- Çok Kültürlülük ve Kütüphane Hizmetleri
ÇOCUK KÜTÜPHANELERİNDE NİTELİKLİ KOLEKSİYON OLUŞTURMA
- Çocuk kütüphanesi koleksiyonuna seçilecek çocuk yayınlarına karar vermek
- Çocuğun gelişim sürecinde çocuk kütüphanelerinden yararlanma
- Çocuk yayınlarının sahip olması gereken içerik özellikleri
- Çocuk kütüphanesinde yer alması gereken materyaller ve seçim ölçütleri
ÇOCUK KÜTÜPHANELERİNDE BİLGİ OKURYAZARLIĞI (YAŞAMBOYU ÖĞRENME)
- Bilgi Toplumunda Çocuklar İçin Bilgi Okuryazarlığı Yeterlilikleri
- Çocuklar için bilgi okuryazarlığı öğretiminin içeriği
- Bilgi Okuryazarlığı Programları ve Çocuk Kütüphanecileri
- Bilgi okuryazarlığı eğitiminde kullanılan araç ve yöntemler
Bu sayfa Bilgi ve Belge Yönetimi tarafından en son 16.10.2025 09:17:42 tarihinde güncellenmiştir.